Noordelijke Assurantie Administraties (NAA) is een samenwerkingsverband tussen verschillende assurantiekantoren. De NAA zorgt voor de backoffice en automatisering van deze kantoren. Voor deze organisatie ontwikkelde Pronamic de website.
Wat tijdens het bezoeken van de website meteen opvalt is de eenvoud waarmee informatie kan worden gevonden. Tijdens een bezoek aan deze website zal u niet worden afgeleid door snel bewegende animaties of drukke kleuren. Integendeel: rustige kleuren, grote menu-items en een duidelijk en leesbaar lettertype zijn prominente elementen van deze website. Een duidelijke website hoeft niet te betekenen dat de website saai is. Het verschil zit bij deze website in de details. Een klein 3D effect in het menublok, een subtiele weergave van het logo in de header zijn voorbeelden van elementen die ervoor zorgen dat deze website een verzorgde indruk geeft. Daarnaast is het kleurgebruik zo toegepast dat dit leidt tot een sprankelend aanzicht van de website. Helder oranje, donkergrijs en blauw zijn de hoofdkleuren van de website.
De winst van deze website zit hem niet alleen in het eindresultaat. Ook tijdens het proces is er uiterst efficiënt gewerkt. Voordat Pronamic is begonnen met de ontwikkeling van de website is eerst met de klant uitvoerig gesproken wat de doelstellingen zijn en welke sfeer de website moet uitstralen. Dit gesprek vormde een goed uitgangspunt. Naderhand hoefde NAA alleen nog maar aan te geven of ze wel of niet akkoord gingen met een voorstel. Pronamic deed het denkwerk en kwam mede door het goede begingesprek met de oplossingen.
Communicatie van begin tot het einde, dat is voor Pronamic belangrijk. Voor u toch ook?