Nelf staat voor kwalitatief hoogwaardige verf en staat goed bekend in de professionele sector. Ondertussen, met meer dan 100 jaar ervaring, behoren ze tot één van de grootste verfleveranciers van Nederland. Samen met Pronamic is een compleet nieuwe WordPress website ontwikkeld. Met als resultaat een frisse en meertalige corporate website voor Nelf Paints.
Vanuit Nelf zijn de wireframes en het functioneel document aangeleverd met daarin duidelijke eisen en wensen. Op basis hiervan is Pronamic aan de slag gegaan met het op maat gemaakte grafische ontwerp. Iedere unieke pagina compleet uitgewerkt voor zowel desktop als mobiele weergave. In goed overleg waren zowel Nelf én Pronamic akkoord over het ontwerp, mede door de goede voorbereiding van Nelf.
WordPress thema op maat
Met het afronden van het ontwerp is de technische realisatie van start gegaan. Hierbij ontwikkelen wij het WordPress thema volledig op maat en naar wens van de klant.
WordPress berichttypen
WordPress kent standaard twee berichttypen, dit zijn berichten en pagina’s. Met een maatwerk berichttype, in het Engels genaamd ‘post type’, kun je zelf berichttypen toevoegen. Voor de website van Nelf zijn de volgende berichttypen gebruikt:
- Producten
- Datasheets
- Verkooppunten
- Testimonials
Voordeel van deze berichttypen is dat WordPress hier automatisch een archief- en detailpagina voor faciliteert op een eigen URL. Deze URL’s zijn zelf in te stellen en dus ook optimaal in te richten ten behoeve van zoekmachine optimalisatie. In WordPress is iedere berichttype apart van elkaar te beheren, wat het beheer erg gebruiksvriendelijk maakt.
Verkooppunten in Google Maps
De verkooppunten zijn vindbaar gemaakt met behulp van de Google Places Search Box. De verkooppunten worden door Nelf binnen WordPress gepubliceerd en worden vervolgens automatisch op de kaart gezet. De bezoeker voert op de website zijn woonplaats in en met de JavaScript API van Google worden de verkooppunten binnen een straal van 30 kilometer getoond.
Productfilter
Nelf kent een grote diversiteit in producten. Elk product is ontwikkeld voor een specifieke toepassing, verwerking of ondergrond. De producten zijn daarom binnen de website in diverse categorieën/taxonomieën onderverdeeld. Deze onderverdeling komt terug binnen de website. De bezoeker kan hiermee gericht zoeken naar het product die voor zijn/haar situatie van toepassing is.
Meertalige website
Nelf is internationaal actief en had in dat kader ook meerdere websites. Grote wens was om deze onder te brengen binnen één website. Hiervoor hebben we de WordPress Multisite oplossing toegepast. Zo zijn een Nederlandse, Engelse, Duitse én Franse website beheerbaar vanuit één WordPress installatie en gebruiken ze hetzelfde WordPress thema. Iedere website is gericht op een eigen taal en SEO-technisch ook zo ingericht.
Trots zijn we op de fijne samenwerking met Nelf en het onderlinge resultaat. Een volledig WordPress maatwerktraject gebaseerd op de wensen van de klant en de expertise van Pronamic.