Diergaarde Blijdorp

De relatie tussen plassende ijsbeertjes en een mooie WordPress oplossing? Wij leggen het je graag uit.

In Diergaarde Blijdorp heeft afgelopen jaar een unieke gebeurtenis plaatsgevonden, de geboorte van een ijsbeertweeling. Dit unieke feit in combinatie met de hoge aaibaarheidsfactor leidde tot heel wat extra foto’s van deze tweeling. Gelukkig maar. Naar het schijnt is het geslacht van een ijsbeer lastig te controleren en kom je hier alleen achter wanneer ze plassen. De ijsbeeropzichter kan lastig de hele dag wachten op een plasmoment en was daarom blij met de plasfoto’s die door bezoekers waren gemaakt. Deze situatie bracht Diergaarde Blijdorp op een idee. Kunnen we niet vaker foto’s van bezoekers verzamelen?

De Rotterdamse Zoo beschikte al over een WordPress website maar mistte deze functionaliteit. Gelet de ruime ervaring van Pronamic op het gebied van WordPress actiesites in combinatie met een uploadfunctionaliteit werden wij aan het werk gezet.

Het resultaat is een extra WordPress functionaliteit die eenvoudig door de organisatie zelf is in te zetten. De basis is overal hetzelfde, een bezoeker kan een foto uploaden onder vermelding van titel, naam en e-mailadres en deze wordt vervolgens getoond in een overzicht. Foto’s in dit overzicht kunnen worden vergroot en gedeeld via de social media. Mocht een foto ongepast zijn dan kan dit eventueel ook gerapporteerd worden.

Deze functionaliteit is voor de eerste keer ingezet om een selfie op de website te uploaden met als slogan ‘Zooo lazy als een leeuw’ maar waarschijnlijk volgen er nog veel meer fotoacties.

Ook zin om meer uit je WordPress omgeving te halen? Neem vrijblijvend contact op met Pronamic.