Bit is niet alleen één van de grootste paardenbladen van Nederland maar sinds kort ook één van de sociaalste.
Social media is een ideale manier om in contact te komen met je doelgroep en dit realiseerde Bit zich ook toen ze van start wilden gaan met de viralcampagne die Pronamic voor dit blad mocht ontwikkelen.
Onder de kreet: “ontwerp je eigen cover”, kreeg paardenminnend Nederland de kans om online een eigen cover te ontwerpen voor hun favoriete paardenblad. Dit was echter nog niet alles, door gebruik te maken van social media waren er ook diverse prijzen te verdienen.
Pronamic mocht tekenen voor de technische realisatie van deze social media campagne. Dit betekende het ontwikkelen van een website, bitcoveractie.nl, het ontwikkelen van een online tool voor het maken van de cover en de realisatie van diverse koppelingen met social media.
De actie loopt nog tot half september en ontvangt veel aandacht. Inmiddels zijn er honderden covers gemaakt en zijn er tientallen proefabonnementen afgesloten. Een goed voorbeeld van het succes van het gebruik van een social media campagne. Wilt u ook aan de gang met een social media campagne of bent u op zoek naar goede ideeën? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Update: De viiral campagne is inmiddels met succes afgelopen en de campagne website is niet meer bereikbaar. Het resultaat? Honderden nieuw afgesloten abonnementen en meer dan 15.000 deelnemers.