A/B split testing

A/B split testing is een effectieve methode om uw e-mailmarketing campagnes te optimaliseren. Door middel van A/B testen kunt u twee varianten van uw e-mailing vergelijken. De resultaten uit deze test kunnen worden gebruikt om uw campagnes te verbeteren of de best presterende e-mailing te versturen aan het overige deel van de ontvangerslijst.

Maildit beschikt over een ingebouwde functie waarmee uit heel gemakkelijk een A/B split test kunt uitvoeren. Stel zelf gemakkelijk uw eigen A/B split test op en Maildit doet voor u de rest. De resultaten van uw test worden overzicht getoond in een speciale A/B test rapportage.

Voorbeelden van A/B split testing:

  • Test met verschillende onderwerpsregels
  • Test met verschillende afzender-identiteit
  • Test met verschillende inhoud van de e-mailing

Haal meer resultaat uw e-mailcampagnes

Bij grote ontvangerslijsten kunt u ervoor kiezen om eerst een deel van de ontvangerslijst te mailen middels een A/B split run. De e-mailvariant die het scoort op de vooraf bepaalde doelen verstuurt u hierna naar het resterende deel van database. Op deze manier vergroot u de kans op een optimaal resultaat uit uw e-mailcampagnes.

Wilt u meer weten over A/B split testing? Of bent u geïnteresseerd in e-mailmarketing via Maildit? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.