Google Adwords bestaat dit jaar 15 jaar. In de tussentijd is er flink wat veranderd. Waren er vroeger alleen advertenties voor desktop computers. Tegenwoordig ook voor mobiele telefoons, tablets e.d. Adwords is veel meer geworden dan enkel advertenties in de zoekresultaten tonen.
Google hecht steeds meer waarde aan mobiel vriendelijke websites door deze hoger in de zoekresultaten te tonen. Zelf kunnen ze dan natuurlijk niet achterblijven. Eén van de laatste producten van Google die nog niet ‘mobile first’ is, is Google Adwords.
Hier gaat Google de komende tijd verandering in brengen. Er wordt een nieuw ontwerp uitgerold die is ontwikkeld volgens het ‘Material Design’ ontwerp van Google. Adwords zal straks dus weer dezelfde uitstraling hebben als Google Maps, Search, Gmail en Google+.
In 2016 en 2017 wordt het nieuwe ontwerp stapsgewijs gelanceerd. Adverteerders zullen op basis van verschillende factoren een uitnodiging krijgen voor een gefaseerde overstap naar het nieuwe ontwerp.
Als gecertificeerd Google Partner ben ik reuze benieuwd hoe het nieuwe ontwerp daadwerkelijk gaat werken. We houden de ontwikkelingen komende tijd in de gaten. De eerste beelden zijn in ieder geval al online te zien.