E-mailmarketing: Effectieve call-to-action buttons

Leo 1 mei 2015

Het percentage van gebruikers die de laatst e-mail nieuwsbrief van Pronamic (maart 2015) hebben geopend op een Apple apparaat is 30%! Bij een klant van Pronamic is dit zelfs meer dan 50%. Hiermee wil ik aangeven dat het belangrijk is dat een e-mailnieuwsbrief, net als een website, ook responsive moet zijn. Naast dat je wilt dat een nieuwsbrief op alle apparaten goed wordt weergegeven is het belangrijk om de lezers te ‘triggeren’ tot het doen van een actie. Bijvoorbeeld doorklikken naar een artikel op jouw website. Hiervoor kan je zogenaamde ‘call-to-action’ buttons toevoegen aan je nieuwsbrief. In dit artikel behandel ik de teksten van de call-to-action buttons.

Aansprekende tekst

Een call-to-action button bestaat uit een opvallende opmaak en een aansprekende tekst. Een tekst die de lezer aanzet tot het doen van een actie.

Wees specifiek

Beschrijf heel specifiek wat er gebeurt als men op de knop klikt. Noem bijvoorbeeld “Download gratis WordPress thema”. Verwijs de lezer naar een pagina waar ze daadwerkelijk het thema kunnen downloaden.

Focus op het voordeel

Schrijf een call-to-action tekst die de focus legt op het voordeel voor de lezer. Zoals bijvoorbeeld “Koop nu en krijg 50% korting”. De lezer wordt getriggerd om iets aan te schaffen met flinke korting.

Geef eigendom

Kies bij het schrijven van de teksten de juiste bewoording.

“Meer informatie & prijzen aanvragen”

of

“Ontvang meer informatie & prijzen”

Welke van de twee zou het beste scoren? Men wil niets aanvragen, ze willen ontvangen.

In het volgende artikel behandel ik de opmaak van call-to-action buttons. Waar je rekening mee moet houden zodat ze goed opvallen en een hoog rendement behalen.

0 reacties

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?