Orbis Tasks verbeterd

Karel-Jan 7 november 2014

Orbis Tasks is een populaire gratis plugin voor Orbis. Orbis is een project management tool voor WordPress. Orbis Tasks geeft de gebruiker de mogelijkheid om taken aan een gebruiker toe te kennen. Orbis Tasks wordt actief door het Pronamic team gebruikt. De gebruikersvriendelijkheid liet echter nog te wensen over. Het kostte teveel tijd om een taak toe te voegen, te wijzigen of af te ronden.

We hadden verschillende ideeën om deze plugin te optimaliseren. Na een aantal scrum sessies zijn we tot een aantal concrete verbeteringen gekomen. In deze blog wil ik deze in het kort toelichten.

Orbis Tasks
Frontend Orbis Tasks

Eenvoudiger toevoegen van taken

In de oorspronkelijke versie van Orbis Tasks moesten de taken toegevoegd worden via de backend van WordPress. In deze nieuwe versie hebben hebben we dit verplaatst naar de frontend. Op deze manier is het nog eenvoudiger om een taak toe te voegen. In de praktijk bleek dat het toevoegen van een taak via de backend teveel tijd in beslag nam. Uiteraard is het ook nog mogelijk om de taken via de backend toe te voegen.

Orbis Tasks backend
Backend Orbis Tasks

Verbeterde weergave

De weergave van het taken overzicht is verbeterd. Zo is het nog beter inzichtelijk welke taken te laat zijn afgerond en wat de deadline van een taak is.

Verbeterde werking

De algemene werking van Orbis Tasks is sterk verbeterd. Het beheren en afronden van taken kan nu met slechts één muisklik. Ook is het mogelijk om direct de datum van een taak te wijzigen. Daarnaast is de structuur verbeterd waardoor het eenvoudiger is om zelf widgets en verbeteringen aan te brengen.

Orbis Tasks
Afgeronde taak in Orbis Tasks

Probeer Orbis Tasks nu gratis zelf uit. Probeer daarnaast ook onze premium plugins zoals: Orbis Timesheets en Orbis Subscriptions.

0 reacties

Altijd op de hoogte blijven?