10 tips voor Magento webwinkels

Jan Lammert 15 november 2010

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Magento. Magento biedt ondernemers namelijk een ideaal platform om online hun goederen te verkopen. Het zal je daarom niet verbazen dat Pronamic bijna alle webwinkels ontwikkeld in Magento. Een website gebouwd in Magento hoeft echter niet per definitie een succes te zijn, het draait namelijk niet alleen om een goed systeem maar ook om een goed vervolg. In dit artikel daarom een aantal tips om meer succes uit een Magento webwinkel te halen.

  1. Analyseer met regelmaat de zoektermen die bezoekers van de website intypen in het zoekveld.
  2. Integreer Google Analytics in de webwinkel en stel doelen in. Doe vervolgens ook aan A/B testing.
  3. Straal vertrouwen uit. Consumenten blijven het lastig vinden om in te schatten hoe betrouwbaar een webshop is. Overtuig daarom de consument door gebruik te maken van Trust-signs zoals het IDEAL logo, Webshop keurmerk of andere beeldmerken die vertrouwen uitstralen.
  4. Vergroot je bereik en betrouwbaarheid door social media te integreren in je website.
  5. Draag zorg voor een goede informatievoorziening. Consumenten willen online eenvoudig antwoord kunnen vinden op vragen die betrekking hebben op de procedure. Zorg er daarom voor dat informatie over de verzending, betaling en garantie in een paar klikken onder handbereik is.
  6. Kies voor een snelle en betrouwbare hostingprovider en zorg ervoor dat Magento zo efficiënt mogelijk is ingericht. Zo wordt de laadtijd van een webpagina tot een minimum bereikt. Een laadtijd van 2 seconden is het absolute maximum.
  7. Vraag klanten tijdens de bestelprocedure of ze zich willen aanmelden voor de nieuwsbrief.
  8. Gebruik speciale actiecoupons. Bij Magento is het erg eenvoudig om te werken met speciale actiecodes. Maak gebruik van deze mogelijkheid zodat acties meer doelgericht en meetbaar worden.
  9. Maak gebruik van tags en gerelateerde producten. Klanten kunnen dan niet alleen eenvoudiger hun product vinden maar bestellen ook meer.
  10. Maak gebruik van de one-step-checkout module. Met behulp van deze module kunnen klanten snel en eenvoudig het gewenste product bestellen en betalen.

Benieuwd naar nog meer tips? Neem dan contact met ons op. Pronamic gaat graag het gesprek met je aan.

2 reacties

  1. Bedankt voor dit interessante artikel. Ik heb echter een vraagje over stap 7 die u noemt. Ik krijg het niet voor elkaar om een optie toe te voegen aan mijn checkout waarbij klanten zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief. Kunt u misschien wat tips geven hoe ik dit het beste kan doen? Of is er een bepaalde extensie die makkelijk is (Checkout Newsletter werkt niet) ? Alvast bedankt voor uw reactie.

    • Misschien is het een idee om tip 7 en 10 met elkaar te combineren? Verhoogt je conversie en een ander voordeel is dat OneStepCheckout een goede functionaliteit biedt voor het aanmelden voor een nieuwsbrief.

Altijd op de hoogte blijven?