Social marketing volgens Polle de Maagt

Jelke 26 juli 2010

Afgelopen jaar ben ik afgestudeerd. Voor mijn diplomering moest ik een eindgesprek voeren met Polle de Maagt. Toen ik die naam hoorde dacht ik bij mijzelf, nog nooit van gehoord.

Maar na wat zoekwerk op internet kwam ik er achter dat Polle de Maagt aardig fanatiek is op het gebied van social media. Vanwege het eindgesprek ben ik hem op verschillende platforms gaan volgen.

Op de dag van het eindgesprek kon Polle de Maagt jammer genoeg niet komen. Gelukkig heb ik mijn punten wel behaald en heb ik mijn diploma op zak. Maar nog steeds volg ik Polle de Maagt en zijn bedrijf Boondoggle via twitter(@polledemaagt & @boondoggle). Laatst kwam ik binnen Google Reader een artikel van Marketingfacts tegen met daarin een presentatie van Polle de Maagt tijdens de Nationale Marketingdag. Een erg interessante presentatie waarin hij zijn eigen visie over social marketing aanhaalt. Hierbij laat hij ook een aantal projecten van Boondoggle zien waarmee onder andere de gouden SpinAward voor beste online campagne werd gewonnen. Dit met de campagne Baby Olifant voor de dierentuin in Antwerpen. Interessant om zijn visie over social marketing aan te horen.

Ook is Polle de Maagt vrij recentelijk als een van de ‘Top Youth Marketing Minds of Europe’ benoemd. Iemand om in de gaten te houden dus.

2 reacties

  1. Polle de Maagt

    Jelke, dank voor de vermelding! Social media marketing uitleggen in 20 minuten is -zoals je zelf ongetwijfeld weet- behoorlijk lastig en ik vond het dan ook zeker niet een van mijn beste praatjes :) Ik probeer mijn gedachten te vatten in slides en die plaats ik door op https://www.slideshare.net/polledemaagt Ben benieuwd naar je visie! Let’s keep in touch.

    • Jelke Boonstra

      Ik had al een aantal slides van je doorgenomen, waaronder de slide die je gebruikt bij bovenstaande presentatie. De theorie die je daarbij aanhaalt is vooral interessant, hiermee kun je de beslissingen van de gebruiker/participant beter begrijpen en ook eventueel verantwoorden. Erg interessant voor organisaties die beginnen met social media.

      Social media bestaat voor mij vooral uit een unieke boodschap waarover men wil praten en discussiëren. Daarnaast bestaat het vaak uit een combinatie van verschillende factoren bijvoorbeeld unieke informatie, nieuwe methodes of werkwijzen, een uitdagende boodschap en een platform dat interactie onder gebruikers ondersteund en stimuleert. Het geheel moet in ieder geval vernieuwend zijn en een draagvlak creëren bij de doelgroep en ontvangers. De precieze uitwerking en strategie hiervan ligt in handen van de creatieven :P

      Bedankt voor je reactie!

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?