Grootste ergernissen bij webwinkels 2010

Jan Lammert 5 mei 2010

Met veel plezier kijk ik altijd uit naar de jaarlijkse ICT Barometer van Ernst en Young. Al sinds 2001 wordt er jaarlijks een grote groep mensen geënquêteerd en gevraagd naar hun mening betreffende het online winkelen.

Ook dit jaar staan er weer interessante gegevens in het rapport. Zo blijkt dat de consument het afgelopen jaar meer waarde is gaan hechten aan keurmerken zoals het bekende Thuiswinkel Waarborg keurmerk. Daarnaast bevestigd het rapport ook een aantal aannames. IDEAL is bijvoorbeeld populairder geworden en de entertainment artikelen sector is nu definitief de grootste bij het online winkelen.

Een onderdeel van het rapport is de ergernissen top tien. In deze ergernissen top 10 staan de grootste ergernissen van online kopers en dat is zowel leuk als interessant. Interessant omdat je als webwinkelontwikkelaar weet waar je de focus moet gaan leggen en leuk omdat de Hollandse mentaliteit altijd goed doorklinkt in de top 10 (te weinig korting en te duur). Deze ergernissen top 10 wil ik daarom graag met jullie delen:

  1. Hoge verzendkosten.
  2. Tijdstip waarop producten worden afgeleverd.
  3. Gewenste product is niet op voorraad.
  4. De betalingswijze is niet efficiënt.
  5. Het product wordt niet op tijd afgeleverd.
  6. Te weinig korting geven op producten.
  7. De service is niet toereikend.
  8. Het assortiment is niet toereikend.
  9. Producten zijn te duur.
  10. Slechte website

Interessant blijft de mix tussen techniek, product en service. Alle drie de factoren moeten optimaal op elkaar zijn afgestemd wil je het maximale rendement uit je webwinkel halen. Het is daarom belangrijk dat de webwinkelontwikkelaar niet alleen de techniek levert maar continue blijft nadenken hoe de techniek of service verbetert kan worden. Benieuwd hoe Pronamic dit doet? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

0 reacties

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?