Met enige regelmaat geven wij in onze blogs gratis tips weg over hoe je met je website hoger in Google kunt komen. En terecht. Zoekmachine optimalisatie is belangrijk en je kunt er goede resultaten mee behalen.
In dit artikel worden daarom de 5 belangrijkste factoren genoemd die een positieve invloed hebben bij de zoekmachines. Uiteraard zijn er veel meer factoren die van invloed zijn op je positie bij de zoekmachines. Pronamic kan deze factoren positief beïnvloeden. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden op het gebied van zoekmachine optimalisatie.
1. Naamgeving van de inkomende links
Zoekmachine optimalisatie bestaat voor 50% uit linkbuilding. Kort gezegd probeer je bij linkbuilding zoveel mogelijk inkomende links naar je website te krijgen. De naamgeving van deze inkomende links is erg belangrijk. Het is zelfs de meeste belangrijke factor voor het behalen van hoge rankings in de zoekmachines. Hierbij is het belangrijk dat de naam van de link aansluit op het zoekwoord waarmee je hoog wilt scoren.
Als ik hoog wil scoren met de zoekcombinatie ‘Hoog scoren in Google’ dan moet ik ervoor zorgen dat andere websites een link op hun website plaatsen naar dit artikel met als link naam ‘Hoog scoren in Google’. Zou je de link ‘zoekmachine optimalisatie’ noemen, dan haal je vast en zeker minder goede resultaten.
2. Kwaliteit van de inkomende links
Bij linkbuilding ben je vaak geneigd om je website bij zoveel mogelijk andere websites aan te melden. Doe dit niet. Het kost niet alleen veel kostbare tijd het kan ook nog eens leiden tot een lagere ranking. Zorg ervoor dat je links krijgt op websites die qua inhoud aansluiten bij jouw website en een hoge pagerank hebben.
3. Diversiteit van de inkomende links
Ook deze factor is gerelateerd aan linkbuilding. Naast de naamgeving en de kwaliteit van de inkomende links speelt ook de diversiteit van de inkomende links een grote rol. Zorg ervoor dat niet alle inkomende links naar de hoofdpagina van je website leiden. Juist als je inkomende links op een specifieke pagina uitkomen kan dit een positieve invloed hebben op de ranking voor het desbetreffende zoekwoord.
De inkomende links zouden niet afkomstig moeten zijn van één website. Zorg ervoor dat je links van verschillende websites krijgt.
4. Gebruik van zoekwoorden in de title tag
Als je met een bepaald zoekwoord hoog wilt scoren in Google, zorg er dan voor dat je dit zoekwoord in de title tag verwerkt. Door middel van deze techniek kan je met relatief weinig werk goede resultaten behalen. Probeer het maar eens, je zult versteld staan van de resultaten.
5. Unieke content
Neem de tijd om zelf goede en unieke content te schrijven. Unieke content is namelijk essentieel voor een hoge ranking in de zoekmachines. Het kopiëren van andermans werk wordt niet alleen niet gewaardeerd door de auteur, maar het wordt ook afgekeurd door de zoekmachines. Met duplicated content zul je vrijwel niet gevonden worden, aangezien de meeste zoekmachines deze pagina’s niet indexeren.
Bron: SEOmoz