Twitter, een actueel medium

Karel-Jan 11 februari 2009

Onlangs heb ik geschreven over wat Twitter is en een aantal redenen aangedragen waarom ik het gebruik. Twitter wordt steeds vaker in de media genoemd, op tv, radio en internet. Één van de redenen waarom Twitter steeds populairder wordt is denk ik door de actualiteit van het medium.

http://twitpic.com/135xa – There’s plane in the Hudson. I’m on the ferr going to pick up the pople. Crazy”. Dat was het bericht dat Janis Krums op Twitter had geplaatst.  Het ging hier om de crash van de Airbus A320, dat een honderdtal passagiers aan boord had en gecrasht was in de Hudson rivier. Janus Krums was de eerste die met zijn iPhone een foto maakte en deze vervolgens op Twitter plaatste. Ook de aanslagen in Mumbay bereikte de wereld via Twitter. De berichten werden geplaatst wanneer de gevechten in volle gang waren. Er is geen ander medium die het nieuws zo snel kan verspreiden. In de journalistiek wordt Twitter ook steeds vaker gebruikt om op de hoogte van het laatste nieuws te blijven. Twitter wordt zelfs gebruikt om live verslag te doen van rechtzaken. In de rechtzaal zal een verslaggever via internet met Twitter het verloop van de zaak bijna live naar buiten brengen.

Twitter is populair en het gaat goed met Twitter. Het gaat zelfs zo goed met Twitter dat het 35 miljoen dollar ontvangt in een nieuwe financieringsronde. Met dat extra geld wil Twitter nog verder groeien. De mensen die Twitter gebruiken zijn nog steeds de early adopters, het zijn vooral de marketing en internet mensen die er de voordelen van zien. Ik zie mijn vriendin in eerste instantie deze microblogdienst nog niet gebruiken. Ook is Twitter tot dusver nog met weinig succes ingezet voor corporate doeleinden. Ik denk echter dat Twitter veel potentie biedt, ook voor bedrijven. In mijn volgende blog bericht zal ik proberen de voordelen voor bedrijven in kaart te brengen.

1 reactie

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?