Schrijven advertentietekst voor Adwords

Jan Lammert 9 december 2008

Hoe schrijf ik een goede advertentietekst voor Adwords? Een goede vraag die onlangs door een klant werd gesteld. Het schrijven van een goede advertentietekst moet namelijk volgens een aantal regels gebeuren. Gebeurt dit niet dan is de kans een stuk kleiner dat je uit het rijtje van adverteerders wordt gekozen. Voor deze klant en andere geïnteresseerden daarom mijn tips op een rijtje:

  • Specificeer. Zorg dat de internetter zich aangesproken voelt. Dit kan het beste door het zoekwoord te verwerken in de advertentietekst. Je kunt daarom beter één advertentie teveel hebben dan één te weinig.
  • Informeer. Meldt in de titel duidelijk welke dienst of product u wilt aanbieden.
  • Beargumenteer. Schrijf waarom u de beste bent. Titels die het dan goed doen zijn: winkel van het jaar, grootste keuze van Friesland, beste koop, etc.
  • Activeer. Maak de tekst activerend. Verleen de internetter niet alleen informatie over uw product maar roep deze potentiële consument ook op om uw product te kopen of te testen.
  • Stel de klant centraal. Denk vanuit de positie van de klant. Wat wil de klant en wat is voor hem of haar interessant.

Naast deze specifieke tips zijn er nog wat algemene regels. Zo moet men zorgvuldig omgaan met hoofdletters en wordt een correct gebruik van de Nederlandse taal gewaardeerd. Meer van dergelijke algemene tips zijn ook te lezen op de helppagina van Google. Wilt u echter nog meer tips hebben dan is zeker het boek van Perry Marshall getiteld ‘Ultimate Guide to Google AdWords‘ aan te bevelen. In dit boek gaat men nog veel dieper in op de ‘specificeer, informeer, beargumenteer en activeer’ methode.

0 reacties

Altijd op de hoogte blijven?