Een dik jaar geleden had ik er al één, een Twitter account. Tot voor kort deed ik er echter weinig mee. Ik had me aangemeld om even te kijken wat dat Twitter nou was. Bij Twitter vertel je in 140 tekens wat je aan het doen bent. U kunt het vergelijken met de WWW (wie, wat, waar) van Hyves. Deze korte tekstberichten worden tweets genoemd. Deze tweets kunnen verstuurd worden via de Twitter website, sms, email of via een applicatie zoals Twitterific. Andere gebruikers kunnen deze berichten dan lezen. Nou hoor ik u denken: “lekker interessant om te weten wat anderen doen”. Deze gedachte had ik een jaar geleden ook, maar inmiddels zie ik de voordelen ervan en ben dan ook een fanatiek twitteraar.
De reden waarom ik nu zo te spreken ben over Twitter is dat het mij op de hoogte houdt van de laatste trends en ontwikkelingen binnen mijn vakgebied, het nieuws, het mij wijst op interessante links en ik in contact kom met interessante mensen. Ik gebruik Twitter met name om te communiceren met mensen uit mijn vakgebied. Ik vertel wat mij bezig houdt en geef mijn mening over bepaalde onderwerpen. Door middel van Twitterific op mijn i-phone kan ik foto’s aan mijn tweets koppelen. Erg handig voor als ik bijvoorbeeld wat 2de hands spullen wil verkopen. Ik volg de tweets van bijvoorbeeld marketingfacts.nl zodat ik altijd op de hoogte blijf van het laatste nieuws omtrent marketing. Marketingfacts biedt een Twitterfeed met het laatste nieuws. Twitter is daardoor een prima alternatief voor een RSS reader. BBC, 3FM, TOMTOM en Startpagina zijn een aantal bedrijven die Twitter gebruiken om de beleving rond hun merk middels Twitter te verbeteren. Twitter is een uitstekend middel om klanten te binden. Klanten blijven op de hoogte van uw bedrijf en kunnen eventueel direct opmerkingen en/of vragen stellen naar aanleiding van een desbetreffende tweet. U kunt zelf bepalen welke personen uw tweets mogen bekijken.
De voor mij belangrijkste voordelen op een rijtje:
- Ik blijf op de hoogte van het laatste nieuws;
- Ik kan interessante informatie delen;
- Ik weet wat mijn collega’s en vrienden bezig houden;
- Ik kan gemakkelijk in contact komen met interessante mensen.
Ik zie de voordelen van Twitter. Nu u nog!