Drukwerk: Flyers

Pronamic 7 september 2008

In veel gevallen wanneer ik met iemand praat over Pronamic krijg ik de vraag “Dus jullie maken websites?” Het antwoord daarop is natuurlijk, ja… maar dat is niet het enige wat wij doen! Ik leg dan uit dat wij ook andere bedrijfsuitingen ontwerpen, zoals folders, flyers, logo’s, spandoeken, etc. Dit artikel is het begin van een reeks artikelen over het aspect ‘drukwerk’. Het eerste onderdeel welke ik bespreek gaat over flyers.

Iedereen krijgt te maken met flyers, het zij door ze uit te delen of te krijgen. Flyers worden vaak uitgedeeld op straat of bij een evenement, of neergelegd bij een kraam, winkel of op een prikbord gehangen.

Op de juiste manier gebruikt, kan een flyer veel bekendheid geven aan een actie of happening. Bedenk eens wat een flyer kan doen om de bekendheid van uw bedrijf en/of website te verhogen wanneer u deze bijvoorbeeld uitdeelt tijdens een bedrijvenbeurs. Door drukwerk-uitingen te combineren met internet versterkt u over het algemeen de boodschap die u wilt bekend maken. Daarom is het belangrijk voor een bedrijf of organisatie om te weten welke mogelijkheden er zijn.

Aangezien flyers in zo’n veelvoud worden ontwikkeld is het belangrijk om op te vallen. Enkele opties waar je rekening mee kunt houden:

Formaat

 

Verreweg de meeste flyers worden ontwikkeld in A6-formaat en zijn doorgaans niet groter dan A5. Maar behalve deze twee formaten zijn er nog een aantal die interessant zijn om te bespreken.

Zo is er het formaat Carre, dit vierkante formaat is te krijgen in verschillende afmetingen wat voor extra mogelijkheden zorgt. Daarnaast is er nog het Long formaat, welke zoals de naam al verraad een rechthoek is. Ook dit formaat heeft z’n eigen charme. Zo zijn er nog veel meer formaten te bedenken…

Papiersoort

Ook de vele papiersoorten kunnen helpen om je te onderscheiden. Zo is er verschil in: gewicht, glansend-, mat-, kartonpapier en met uv-lak. Ieder soort heeft zo zijn voordeel en de één is weer geschikter voor een bepaalde situatie dan de ander. Het gewicht van een flyer kan doorgaans variëren van 135, 250, 300 en 400 grams. De soorten papier zijn qua uitstraling heel verschillend. Een bedrijf of organisatie moet rekening houden met het soort papier welke het beste past bij hun huisstijl.

Pronamic

Pronamic heeft ruime ervaring op het gebied van papierformaten, papiersoorten en het ontwikkelen van flyers. Wij kunnen u daarom goed informeren over de mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie! Neem vrijblijvend contact met ons op, via onze website of bel 0516 48 1200.

0 reacties

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?