Visitekaartje, onmisbaar in een huisstijl

Remco 21 mei 2008

Op netwerken als de Bedrijven Contactdagen voor Friesland, worden ze veelvuldig uitgewisseld en zitten in bijna elke portemonnee. Iedere ondernemer zal dit kunnen bevestigen, het visitekaartje is onmisbaar in een huisstijl. Het visitekaartje is na het logo waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van een huisstijl.

Wikipedia beschrijft het visitekaartje als volgt:

Een visitekaartje, ook wel naamkaartje genoemd, is een kartonnen kaartje waarop een personeelslid of freelancer zich kan presenteren aan anderen, door dit kaartje uit te delen.

Leg al uw visitekaartjes eens naast elkaar op tafel en bekijk deze eens goed. 99% kans dat elk visitekaartje er anders uit ziet. Door deze diversiteit zal een ‘standaard’ visitekaartje niet snel opvallen.

Om een uniek visitekaartje te maken zijn er verschillende mogelijkheden. Denk aan het formaat, de papiersoort, de plaatsing van de tekst, zijn enkele aandachtspunten.
Het internationale standaard formaat is 85,60 × 53,98 mm. Een ander formaat zou het kaartje al meer out-of-the-box maken. Zo ook het papiersoort, een plastic kaartje of één van een apart papiersoort geeft een kaartje iets extra’s.
Creatief omgaan met de tekst op het kaartje kan naast deze twee ook een goede aanvulling zijn om een uniek kaartje te maken.

Meedenken

Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor een visitekaartje of een gehele huisstijl? Neem dan vrijblijvend contact op met Pronamic, wij denken graag met u mee.

0 reacties

Altijd op de hoogte blijven?