Meer bezoekers d.m.v. Google Adwords

Jan Lammert 19 juli 2007

Hoe groot uw budget ook is, u kunt uw advertenties weergeven op Google. Dit kan d.m.v. het online advertentienetwerk genaamd Google Adwords. Google Adwords is een gemakkelijke manier om online advertentieruimte te kopen. U betaald pas als iemand op uw advertentie klikt. Het advertentiesysteem van Google werkt op basis van sleutelwoorden waar de gebruikers van Google op zoeken. Deze sleutelwoorden bepalen welke advertenties getoond worden naast de normale oftewel organische zoekresultaten. De Adwords advertenties worden op Google de zogenaamde gesponsorde koppelingen genoemd en zijn boven de zoekresultaten in een geel blok te vinden en in een blok rechts op de pagina. Op deze manier bereikt u dus een doelgroep die in u geïnteresseerd is.

Hierboven heb ik het gehad over advertenties op de resultaatpagina’s van Google. Bij Adwords kunt u ook instellen om uw advertenties te laten weergeven op andere websites. Uw advertentie wordt weergegeven op websites die gebruiken maken van Adsense. Uw advertentie wordt niet zomaar op een willekeurige website getoond, maar op websites die over een soortelijk onderwerp gaan.

Waarom Adwords?

Adwords is een uitermate succesvol advertentieprogramma. Google is de meeste gebruikte zoekmachine ter wereld. Omdat het zoveel gebruikt wordt kan het voor adverteerders een breed spectrum van consumenten bereiken. U heeft volledige controle over uw advertenties. U kunt verschillende advertenties toevoegen, bewerken en het budget aanpassen totdat u de gewenste resultaten krijgt. U kunt ook diverse advertentielay-outs weergeven en zelfs uw advertenties richten op bepaalde talen en geografische gebieden.

De kosten

De kosten van het gebruik van Google Adwords zijn divers omdat Adwords werkt met een kosten per klik systeem. Adverteerders voor dezelfde sleutelwoorden kunnen onderling concurreren door een hogere kosten per klik te betalen zodat hun advertentie een prominentere plek op de websites van het Google advertentienetwerk zal krijgen. Dat wil zeggen naast de zoekresultaten van Google en op websites die gebruik maken van Adsense. De kosten per klik kunnen erg verschillen ven een paar cent tot vele euro’s. Veel gezochte woorden als hypotheken en verzekeringen zullen bijvoorbeeld snel een paar euro per klik gaan kosten. Het is daarom belangrijk goed na te denken welke sleutelwoorden u kiest om zoveel mogelijk rendement uit de campagne te halen.

Als u het goed aanpakt kunt u meer bezoekers op uw website genereren. Wij kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft met betrekking tot het advertentiesysteem van Google. Aarzel niet en neem eens contact met ons op.

0 reacties

Altijd op de hoogte blijven?