Verhoog de efficiëntie van uw website

Martijn 5 november 2006

Wat is de efficiëntie van uw website? Toen de internet commercie nog maar net op gang kwam dacht iedereen met een beetje HTML kennis dat een website bouwen het enige was waardoor klanten wel toe zouden stromen. Niets is minder waar. Er zijn verschillende punten waar serieus rekening mee moet worden gehouden om een goede strategie te bepalen. In dit artikel komen 5 stappen aan bod waar u als verkoper op het internet serieus rekening mee moet houden.

Wanneer u mensen vraagt wat ze met een website willen bereiken zult u vaak horen dat ze hun verkoopcijfers omhoog willen zien gaan. Veel mensen geloven dus nog in de “Bouw maar een website en de klanten komen vanzelf” stellling. Het doel van de marketing is voor deze mensen om een potentiële klant om te zetten in een daadwerkelijke klant. Toch is het ingewikkelder dan dat. Voor online marketing is het verstandig om uzelf 5 vragen te stellen.

  1. Hoe komen mensen achter het bestaan van uw website?
  2. Waarom bezoeken mensen uw website?
  3. Wat zorgt er voor dat ze blijven?
  4. Wat zorgt ervoor dat ze klant worden?
  5. Wat zorgt ervoor dat ze terug komen en klant blijven?

Nu komen we uit bij het stappenplan. Dit plan bevat 5 woorden die staan voor 5 doelen die u wilt bereiken:

  • Bewust
  • Aantrekkingskracht
  • Contact
  • Actie
  • Re-Actie

Bewust

De eerste stap is om internetbezoekers bewust te maken van het bestaan van uw website. Laat potentiële klanten weten dat u er bent! Wat u kunt doen is duidelijk uw doelgroep voor ogen te houden en te adverteren op plekken waar u denkt dat u de meeste potentiële klanten kunt bereiken.

Aantrekkingskracht

Wanneer u uw doelgroep bewust hebt gemaakt van uw bestaan is de volgende stap om deze potentiëe klanten op uw website te krijgen. Veel mensen weten wel van het bestaan van een zekere website maar hebben deze misschien nog nooit bezocht. Zorg dat u op de juiste manier adverteert! Zorg dat lezers naar uw website willen gaan!

Contact

Als u uiteindelijk een bezoeker op uw website hebt zit het werk er nog niet op! Zoals u misschien wel in het nieuwsbericht: “Gebruikers beoordelen websites in een oogwenk” hebt gelezen, blijven veel bezoekers maar een paar seconden op een website voordat ze de website afsluiten of op “vorige” klikken. Dit kan te maken hebben met verschillende factoren:

  • Uw website laadt te traag
  • Uw website is niet aantrekkelijk genoeg
  • Uw website voldoet niet aan wat de bezoeker verwacht had te zien
  • De bezoeker heeft het te druk met andere dingen om uw website een langer bezoek te gunnen

Hou er dus rekening mee dat een “hit” niet het zelfde is als een bezoek!

Actie

Uiteindelijk wilt u dat de bezoeker actie onderneemt. In veel gevallen betekent dit het doen van een aankoop of het gebruik maken van een door u te leveren dienst.

Re-Actie

Belangrijker dan de eerste actie van de klant is misschien wel de “Re-Actie” het terugkomen van de klant om weer iets te kopen of om weer gebruik te maken van uw diensten. Dit is natuurlijk ook zeer afhankelijk van de kwaliteit van het geleverder product.

Advies

Als u dus besluit een website te laten maken is het dus belangrijk om met de bovenstaande punten rekening te houden. Vaak is het niet simpel om zelf een strategie op te zetten om bij de juiste doelgroep terecht te komen. Pronamic wil u graag advies geven in hoe u uw juiste doelgroep kunt bereiken en samen met u een goed stappenplan op te stellen. Mocht u vragen hebben neem dan vrijblijvend contact met ons op via e-mail of telefoon (0516 481 200).

0 reacties

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?