De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling. Bron: Wikipedia
De bovenstaande quote komt van de internetencyclopedie Wikipedia en beschrijft heel goed waarom het hebben van een goede huisstijl zo belangrijk is. Een klant moet uw huisstijl op een positieve manier herinneren en juist het logo moet de klant goed bijblijven tussen de vele andere logo’s.
Rustpunt
Bij het vormgeven van een huisstijl is het belangrijk om te weten welke personen je wilt aanspreken. In welke sector is het bedrijf actief en wat is het imago van het bedrijf. Een huisstijl die aansluit bij de identiteit (dat wat het bedrijf wil uitstralen), kan bepalend zijn voor het imago van het bedrijf (dat wat buitenstaanders van een bedrijf vinden). Dit zijn zaken die duidelijk moeten zijn voordat u aan de slag gaat met het ontwikkelen van een huisstijl. In een wereld waar dingen constant (moeten) veranderen, kan een goede huisstijl een rustpunt naar buiten zijn. Zo worden nieuwe diensten of producten in dezelfde huisstijl snel herkent en kan dit weer extra klanten opleveren. Dit komt omdat de huisstijl vaak bepalend is voor de herkenbaarheid van een bedrijf.
Opvallen
Naast dat de huisstijl een stabiele factor moet zijn in de steeds veranderende wereld, is het ook belangrijk dat de huisstijl opvalt tussen al die andere logo’s, reclames en dergelijke. Er zijn meerdere aspecten die gebruikt kunnen worden om een logo/huisstijl te doen opvallen. Ten eerste is het kleurgebruik zeer belangrijk, verkeerd gebruik van de kleuren kan aan averechts effect hebben. Daarnaast kan het lettertype wat gebruikt wordt een grote uitwerking hebben op de herkenbaarheid.
Ontwikkelen
Heeft u nog geen huisstijl of bent u hier niet tevreden over? Neemt dan eens contact op met Pronamic voor een vrijblijvende afspraak. Wij willen u graag helpen om uw huisstijl tot een succes te maken.