Innovatie: blijf vernieuwend!

Jelke 8 augustus 2006

“Negentig procent van de Nederlandse bedrijven in de media- en telecomsector vindt de noodzaak tot innovatie heel groot. Dat is dertien procent meer dan het gemiddelde van bedrijven uit andere sectoren, blijkt als tussenstand uit de jaarlijkse innovatiemonitor van Twynstra The Bridge. Bedrijven uit de telecom- en mediahoek zeggen in 2007 meer uit te willen geven aan innovatie.”

Het bovenstaande is te vinden in het artikel “Innovatie belangrijkst voor media- en telecomsector” op de website van het blad Emerce. Als bedrijf is het belangrijk om vernieuwend te blijven. U moet uw klanten en potentiële klanten laten zien dat uw bedrijf bij de tijd blijft en aan de weg timmert. Zoals de cijfers laten blijken hechten de meeste bedrijven veel waarde aan het innoveren binnen het bedrijf. Toch blijkt het voor de meeste bedrijven geen gemakkelijke opgave om te bepalen waar ze in moeten innoveren. Grotere bedrijven hebben hiervoor speciale innovatieteams en kleinere bedrijven huren adviseurs in. Als klein bedrijf zijnde zijn de kosten verbonden aan een adviseur vaak niet gering.

Toch kunt u voordat u een dure adviseur inhuurt bij uzelf nagaan op welk vlak u wilt vernieuwen. Maar eerst zal er toch nagedacht moeten worden wat de reden is dat u gaat vernieuwen. Het uiteindelijke doel is meer klanten werven om er als bedrijf op vooruit te gaan en te kunnen groeien. Daarom is het belangrijk om uzelf in de schijnwerpers te zetten. Vaak wordt er veel geld gepompt in het verbeteren van interne processen waardoor er effectiever gewerkt kan worden. Natuurlijk is dit een erg goede zaak, maar zonder het verwerven van klanten kunt u geen gebruik maken van het behaalde voordeel. Een goede manier om u bekend te maken aan de buitenwereld is door te adverteren. Uw bedrijfsnaam wordt gelezen en gehoord waardoor klanten eerder geneigd zijn om van uw diensten gebruik te maken.

Internet

Het is bekend dat het merendeel van de potentiële klanten eerst op internet zoekt voordat ze iets kopen of gebruik maken van diensten van een bedrijf. Daarom is het belangrijk om ook op internet te adverteren en het belang van een website niet te onderschatten. Veel bedrijven beschikken wel over een website maar halen hier te weinig hun voordeel uit. Te laag genoteerd in zoekmachines of een grafisch ontwerp waar niet veel vernieuwing aan af te zien is. Belangrijk is om ook het imago van uw bedrijf zo nu en dan een opkikker te geven. Daarbij kunt u denken aan vernieuwen van uw logo en huisstijl waardoor u eerder opgemerkt wordt tussen de advertenties met de vele logo’s van andere bedrijven. Ook is het belangrijk om uw website om de zoveel tijd te vernieuwen. Niet alleen het ontwerp, met een goed ontwerp heeft u meer kans de aandacht van de bezoekers van uw website te houden, maar ook om de inhoud regelmatig te vernieuwen. Door nieuws op uw website te zetten pikken zoekmachines uw website sneller op en zult u hoger in de zoeklijst eindigen. Dit kan meer bezoekers en zo meer klanten tot gevolg hebben.

Pronamic vernieuwd

Wacht niet tot 2007 met vernieuwen, 2006 is nog lang niet voorbij! Is uw website, logo of huisstijl aan vernieuwing toe, wilt u een flitsende advertentie of misschien wel alle drie. Neem dan contact op met Pronamic. Om het voortouw te nemen komt Pronamic binnenkort met een nieuwe website en huisstijl. Houd onze website dus in de gaten!

0 reacties

Reacties zijn gesloten.

Altijd op de hoogte blijven?