Pronamic is een onderneming die de mening van de klant erg waardevol vindt. Een logisch gevolg hiervan is dat de klant wordt betrokken voor, tijdens en na het proces dat hoort bij het onwikkelen van een website. Omdat van een klant niet verwacht kan worden dat de klant een internetexpert is, heeft Pronamic een lijst gemaakt met punten waarop de klant kan letten. Op deze manier hoopt Pronamic niet alleen dat een klant tevreden is, maar ook dat hij weet waarom!
In deze lijst staan een aantal vragen die u uzelf kunt stellen om het grafisch ontwerp van uw website goed te kunnen beoordelen.
Kleurgebruik
- Past het kleurgebruik bij de uitstraling van het bedrijf?
- Zijn de kleuren in evenwicht?
- (Geen afleidende kleuren die de aandacht op de verkeerde plaats vestigen.)
- Zijn de teksten een onderdeel van het ontwerp?
- (Passen lettertype, lettergrootte en kleurgebruik van de tekst goed bij de rest van het ontwerp?)
Opstelling
- Staat het menu op een voor u logische en duidelijke plaats?
- Is de plaats waar de tekst van de website geplaatst moet worden logisch?
- Staan de afbeeldingen op een logische plek?
- (Afbeeldingen mogen de tekst niet storend onderbreken.)
- Zijn uw adresgegevens duidelijk genoeg weergegeven?
Effectiviteit
- Biedt het ontwerp ondersteuning aan de inhoud die op de website komt?
- Kan de bezoeker van uw website in een oogopslag zien dat dit uw website is?
- (Plaats van het logo duidelijk, extra tekstuele accenten)
- Bekijk het ontwerp eens door de ogen van de bezoeker en vraag u zelf af: Staat alles op de plaats waar ik het verwacht?
- Komen de belangrijkste aspecten van uw website ook in het ontwerp het meest duidelijk naar voren?
- Is het ontwerp geschikt voor uw doelgroep?
- (Als u de website mooi vindt, hoeft dit nog geen succes voor uw klanten te zijn)
Tot slot
- Laat een kennis van u het ontwerp eens zien en vraag naar zijn/ haar mening.